1 Aankomst

8 juli 2021 - Sint Michiel, Curaçao

Hallo schoonouders, hallo warmte, hallo tranen.

Het is gek en confronterend om te landen in mijn nieuwe leven. Als we de aankomsthal inlopen en Bowen haar oma om de hals vliegt, komt die vervelende steen met een stomp in mijn keel vast te zitten. Ik loop achter mijn blije schoonfamilie aan naar de auto en de bekende geuren en warmte drogen mijn tranen weer snel. Nu ben ik hier. Nu ben ik écht hier. Ik ga wonen op vakantie.

Oma heeft zich uitgeleefd op Bowen haar kamer en het is een heuse prinsessen-hartjes-unicorn kamer geworden met veel nieuw speelgoed, slingers, roze cakejes en een plafondfan. Dat laatste is eigenlijk de belangrijkste, maar dat beseft Bowen nog niet. Ook wij worden in de watten gelegd en er staan al meerdere  krioyo (traditionele) maaltijden op ons te wachten. De Curaçaose soul-food van pasteitjes tot aan bananenstoofpot met varkensstaart kan ik enorm waarderen en ik heb een schoonmoeder die het heerlijk kan maken. Ik laat mij lekker verwennen en slaap veel. Mijn ontstoken oog en knallende koppijn vragen mijn aandacht en ik doe even helemaal niks anders dan herstellen van de afgelopen drukke weken.

Zal ik al gaan lezen in afscheidsboek? Nee. Nog even niet… nog even met mijn kop in het zand.

1. Sofia:
    Mooie aankomst familie.
  2. :
    Danki Sofia 😘
  3. MMM:
    8 juli 2021
    Bon tardi dushi's, wat leuk om over jullie nieuwe avontuur te lezen. 💞 Dikke brasa von ons, X!
  4. :
    Danki MMM😊 brass pa boso 💋
  5. Lisette:
    8 juli 2021
    Geniet en geniet! Gave foto’s en wat een prachtig avontuur
  6. :
    Dankje meis!! We zijn zéker aan het genieten! 🥰