8. Na de herfst komt de lente..

24 augustus 2021

De hele tuin ligt bezaaid met blaadjes en Sofia is aan het vegen. Elke dag vallen er heel veel blaadjes van de bomen waardoor het lijkt alsof het elke dag een beetje herfst is. Maar als ik dan naar de boom kijk, zit die vol met knoppen, bloemen en nieuwe kleine blaadjes alsof de lente net is begonnen. En dat gaat zo het hele jaar door. Geen winter, geen zomer. Of ja, de temperatuur zegt eigenlijk elke dag dat het zomer is. Ondanks dat stilstaand water daardoor heel snel verdampt, lukt het de muggen toch om zich veelvuldig voor te planten. Ik smeer mijzelf en Bowen dan ook drie keer per dag in met deet en vraag mij regelmatig af wat dit voor effect dit heeft op de lange termijn en verzin er dan maar positieve gevolgen bij, zoals: Nooit meer haargroei of een huid die niet verouderd.😅 Ik heb natuurlijk ook goede hoop dat onze lichamen gaan wennen aan de muggen en we net als Angie, ons niet hoeven in te smeren of zelfs voelen dat we worden gestoken. De muggen zorgen hier ook voor ander ongemak. Even rustig plassen of tandenpoetsen is er niet bij. Je moet constant blijven bewegen want een halve minuut stilstaan, staat gelijk aan drie muggenbulten. Zo gaat dat dan ook in de keuken. Koken is eigenlijk een hele work-out. Je staat in een warme keuken naast het vuur met je armen te wapperen en mijn benen doen ondertussen dansjes en komen gemakkelijk aan de 10.000 stappen per dag (oké, dat is overdreven, but you get the point). Nu zou je denken, hé, maar je had toch deet op? Dat klopt, alleen het lijkt alsof de muggen in de keuken en in de badkamer van mijn schoonouders resistent geworden zijn.. ze trekken zich er niks van aan.

Maar….. dat is nu verleden tijd. We wonen inmiddels namelijk 1,5 week in ons eigen huis, super weinig muggen, veel wind en we hoeven al ruim een week helemaal geen deet meer op, HEERLIJK! Het is even keihard werken, 246 dozen uitpakken is geen klein klusje.. maar ik vind het ook heel leuk om ons nieuwe plekje steeds meer vorm te geven en aan te kleden. Bowen vindt haar kamer heel leuk en is dolblij met al haar speelgoed. Sinds gister hangt er zelfs een schommel en ringen in de tuin en heeft ze haar eigen parkeerplaatsje voor haar fiets, step en skelter. We hebben veel overdekte ruimte buiten dus dat wordt veel speelplezier!

1. Joan Martens:
    24 augustus 2021
    Mooi om te lezen hoor. Vind jullie echt superstoer en echt een bemoediging om gewoon te doen waar je gelukkig van wordt! In Nederland wordt dat steeds lastiger merk ik aan mezelf. Dusss, wie weet volg ik jullie voetstappen in de toekomst🤷🏾‍♀️😘
  2. :
    26 augustus 2021
    Heey Joan! Wat lief dat je dat zegt. Het voelt hier steeds beter maar we zitten dan ook nog steeds niet in een normaal ritme natuurlijk.. dat zal vast gauw komen.. ik zal er over schrijven hoe het ‘normale’ leven hier bevalt 😉
    Hopelijk komt er voor jou ook weer iets op je pad (een land, een uitdaging?) wat je gelukkiger zal maken! Spannend vooruitzicht 🙂
    Liefs van ons!
  3. Elly kramer:
    25 augustus 2021
    fijn om te lezen dat jullie het goed hebben. ondanks de muggendansjes... leuke foto's en wat eten jullie hier? intrigerend. veel plezier met het inrichten van dit prachtige huis en alles uitpakken met oh ja, dit ook nog, oeps, dat was ik vergeten tot waar is ...nou? nog niet gevonden. al vermoed ik dat jullie wel paklijsten hebben gemaakt. lieverd, alle goeds. tot je volgende bericht.
  4. :
    26 augustus 2021
    Hee El, dat is sushi, die is echt fantastisch hier… zoooo erg lekker!! Haha ja, het blijft soms zoeken naar spullen inderdaad alhoewel het meeste nu wel een plekje heeft. De paklijst hadden we beter zelf kunnen maken inderdaad, nu stond er op de helft van de dozen niet goed wat er in stond en stonden dozen met fotoalbums buiten en de keukenspullen in de kinderkamer. Maar het is allemaal goed gekomen gelukkig 😅
    Leuk je reacties, 😘😘😘
  5. Lina Walter:
    26 augustus 2021
    Geweldig Ayelle, ik ben zo blij voor jullie nieuwe uitdaging en lekker in jullie eigen woning, top 👍🏽
    Op een gegeven moment zijn jullie zo gewend, dat zelf de muggen 🦟 wennen aan jullie 😃
    Elk keer dat ik op je schijven wil reageren op je schrijven, lukt het niet, ik hoop dat het dit keer lukt.
    Klein eiland en zie ik jullie nooit, maar jullie zijn ook welkom bij ons thuis, nadat jullie gesetteld zijn.
    Veel liefs en het beste verder, ❤️💋
  6. :
    26 augustus 2021
    Hee Lina, wat leuk dat je probeert een reactie achter te laten, het is helemaal gelukt hoor!😃 je vorige berichtje ook. Ik hoop het vwb de muggen… dat is echt wel een dingetje..
    We hebben eigenlijk nog vrijwel niemand gezien… we zijn zo druk en bezig met settelen en alles regelen. Maar als alles wat meer in rust is ben je van harte welkom om bij ons langs te komen of komen we graag een keer jou kant op. Tot gauw! Liefs van ons
  7. Angie:
    26 augustus 2021
    rectificatie: 254 dozen plus een nazending van zo'n 30 extra dozen. Maar er wordt hard gewerkt en we zijn er bijna (met het uitpakken)......
    Verder heb ik het hier erggg naar mijn zin...jij ook? ;)
  8. :
    9 september 2021
    Se swa 😜
  9. Lina Walter:
    26 augustus 2021
    Hé dushi, ik weet wat verhuizen is naar een ander land ik doe het al voor de 5de keer. Ik begrijp het helemaal, veel sterkte kan ik jullie wensen die het voor het eerst doen als gezin. Het komt helemaal goed. Lieve groet 🖖 love 🙏🏽 En een knuffel 🥰
  10. :
    9 september 2021