4. Typisch…

10 juli 2021 - Santa Maria, Curaçao

Er is op Curaçao maar 1 soort kraan en dat is de koude kraan. Gelukkig komt er nooit écht koud water uit doordat de leidingen allemaal worden opgewarmd door de zon. Behalve als het regent… zoals vanmorgen, dan komt er wel wat kouder water uit de kraan, maar aangezien het 30+ graden in de badkamer is, is dat best wel even lekker.

We wassen dus ook af met koud water, iets wat ik heel gek vond toen ik hier voor  de eerste keer kwam..”dan wordt het toch niet schoon?!”. Gek hoe normaal alles eigenlijk al is… de warmte; het insmeren met Deet; lopen op blote voeten; slapen met de fan en de airco; sporten in de slaapkamer in de ochtend (want dan is het daar nog lekker koel); babygekko’s in de badkamer; grote gaten in de wegen; kolibrie’s in de tuin; een bord vol bonen met suiker en rijst (en weer die varkensstaart erin natuurlijk) en steeds maar weer die mooie ruisende palmbomen… Maar er zijn ook dingen heel gek: dat jullie dag al voorbij is in mijn middag; dat ik het steeds maar warm heb; dat ik niet even naar centrum terwijde wandel; niet op elke hoek een speeltuintje heb; dat sommige kindjes hier honger hebben; dat puppies gedumpt worden; dat ik een kantoor moet gaan vinden om te gaan werken als therapeut maar goed internet hier niet vanzelfsprekend is; dat je hier naar een loket gaat om extra elektra te kopen voor de komende tijd; dat een telefoonabonnement duur is en veel mensen daarom gewoon beltegoed kopen; dat je €7,50 betaald voor een liter Griekse yoghurt en €3 voor een klein bakje cherrytomaatjes en nog ontzettend veel andere gekke dingen…

We zullen aan veel dingen moeten gaan wennen.. maar nu ga ik eerst wat mango’s uit de boom plukken voor Bowen.

1. MMM:
    10 juli 2021
    Zo herkenbaar! Hihi dat met het "koude" water, dat had mijn vriendin toen ook over de wasmachine, dat het niet schoon zou worden....wij weten niet beter. 💞 Lekker ijsje van B&R😋 en weer zwemmen! Dushi!
  2. :
    11 juli 2021
    Haha ja, in Nederland gaat het gewoon anders😁 en idd een heeerlijk ijsje🤗
  3. Juliette Jaffe:
    24 juli 2021
    Hi Ayelle, I am just showing Julie how to respond to all your wonderful news.
    The photos are fabulous.
    Sending love